12 Ianuarie 2018Sursa: IPJ CS

Peste 12.000 de intervenții ale polițiștilor cărășeni în urma apelurilor la 112 efectuate de cetățeni în anul 2017

Numărul unic de apel 112 este număr telefonic gratuit, pus la dispoziţia cetăţeanului de către toţi operatorii de telefonie fixă sau mobilă, pentru situaţiile de urgenţă ce ameninţă siguranţa cetăţeanului şi a bunurilor acestuia, siguranţa naţională şi alte cazuri prevăzute de lege.

În anul 2017, polițiștii Inspectoratului de Poliție Județean Caraș Severin au intervenit în urma a 12.407 de apeluri efectuate la 112. Din totalul acestora, 7.399 de intervenții au fost în mediul urban şi 5.008 în mediul rural, înregistrându-se o creștere  cu 7,74% față de anul 2016. Totuși, în 23,8% din cazuri, cele sesizate nu s-au confirmat.

În municipiul Reşiţa au fost efectuate 3977 de apeluri, reprezentând 32,05% din totalul apelurilor din județ, (+421 faţă de 2016), iar în municipiul Caransebeş au fost efectuate 985 de apeluri (+7 faţă de 2016).

În mediul rural, cele mai multe apeluri au fost efectuate din Zăvoi, Mehadia, Dognecea, Obreja și Bozovici.

Majoritatea apelanţilor au sesizat scandaluri (24,3%), furturi (9,7%), agresiuni (12,1%), accidente (11,9%), loviri (7,6%), amenințări (3,9%), aceste genuri de sesizări reprezentând peste două treimi din totalul apelurilor efectuate prin SNUAU 112.

În urma apelurilor recepționate prin SNUAU 112, polițiștii au aplicat 4.367 de sancțiuni contravenționale, din care 1.867 au fost la Legea 61/1991 privind încălcarea unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice.

Sfaturi utile pentru cetăţeni:

  • apelarea prin sistemul naţional Apeluri de urgenţă 112 trebuie făcută numai în cazuri de urgenţă, care necesită intervenţia promptă a structurilor de poliţie pentru soluţionarea evenimentului;
  • este important ca indiferent de situaţia în care vă aflaţi, să vă păstraţi controlul şi să răspundeţi la întrebările pe care vi le adresează operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau al dispeceratului de poliţie, pentru a scurta timpul de culegere a datelor necesare efectuării intervenţiei de către structura competentă;
  • este important să comunicaţi cu exactitate timpul şi locul producerii evenimentului, numărul şi semnalmentele persoanelor implicate, numărul camerei/apartamentului, intersecţii, cartiere, străzi apropiate, obiective din zonă etc;
  • nu abuzaţi de acest număr de telefon fără motiv real.